Monday, January 17, 2011

Just an Update...

Weather for Te Awamutu today
Season :
Summer
Forecast :
Clear
Temp : 33°C | 11°C
Current :
Rain With Late Fog 
Temp : 20°C



Photo Source : Drama Wiki
Drama Title : Bread, Love & Dream Kim Tak Goo / Baking King Kim Tak Goo 
Episodes : 30


Salam, Kia Ora...

Oooppss no recipe today, just wanna update that I'm still alive and kicking after watching a 30 episodes Korean drama marathon ahaakkzz.  Oh me oh my, I finished watching that 30 x 1 hour per episodes in 4.5 days.

Review of the drama....a very slow start but I was hooked from episode 5 onwards.  I've been wanting to watch this drama since last year but didn't have the time to do so.  Not only its a romance, comedy but full of sad scenes too.....booohhhhoooo :'(  Just imagine me watching this drama crying my eyes out and not having enough sleep, I look horrible!!! Wahahahaz. :D :D

I finished watching the last episode yesterday around noon time.  I had my afternoon nap together with Jannah and was surprised that she fell asleep together with me in the scorching hot weather.  Dinner for the past 3 nights was simple.  We had Indo Mie Goreng, sandwiches and last night dinner was cheese and onion toasts which were prepared by hb.  I slept around 8pm last night and only woke up at 10am today nyehahahaz.  For dinner just now, I made briyani, beef korma & spiced pineapples but couldn't be bothered to blog abt them.  Next time I supposed ;)

Oh well, I'm gonna catch up with my beauty sleep again now.  Will blog walk tomorrow, once I regain my strength~~as if I've been doing laborious job :p.  I used to be able to go on without sleep for 2 days but the old age is catching up on me I reckoned.  Have a great time blogging peeps, I miss u guys.....but I need to shake off this tiredness 1st ZZZzzzz ;)

Me Te Aroha, With Love...
Anie ;) 

16 comments:

zarin said...

muahaha :D
lawakla u ni...i kan dah tak sanggup dah marathon drama korea ni...dulu slalu gak but then tk tahan sbb bila dah habis tu i rasa mcm zombie je coz lack of sleep ;-)

Yat Maria said...

muahhaha babe, baru ai taw rupanya menghilang sampai tak cukup tido sebab tengok drama korea..kahkahkah..abeh ada scene nangis2 lagik..klakar arr u babe..ok la since u alive & kicking, pi lah ganda that much needed beauty sleep..good nite :)

Unknown said...

Waa.. Sakan beb.. Siap tangkap nangis tu yang tak tahan.. I ingat tengok hindi movie je yang berkotak tisu habis.. Heheh

Btw, i pon baru je ok.. Baru ada peluang nak melilau-lilau. Otak pon dah back to normal.. Hahhha.. Miss u babe!

CS said...

Anie
Sila rihatkan minda n badan dulu. Pastu, jom kita kembali beronggeng :-)

Anie said...

Zarin,

Tu arh I tak sabar tgk yg kluar weekly. Biler tgk marathon kan boleh sambung tgk, w/out waiting. Padan dgn muka I kan, saper suruh marathon....hahahahaz

Tapi skarang dah ok lah...dah cukup tido. Jap lagi boleh baking...eerrrkkksss camner nak kurus eh?? hahahahaz

Anie said...

Yat,

Babe, sedih giler seh citer dia. I menangis sampai bersungguh2 sampai terkluar air mata dan air hidung skali...eeeiiiiwwww hahahaz

Tu arh dah catch up dah dgn beauty sleep, tapi tak beautiful pun ;( LOL!! Tapi hari ini akan bz sikit arh, nak siap2kan barang sbb besok kita nak kluar jalan2 ;)

Anie said...

Hann,

Tu arh babe, jgn ingat citer bollywood ajer boleh abis setengah kotak tissue. Drama korea ni sampai basah baju2 air mata meleleh....hahahahz :D Sedih giler babe drama ni :D

Yalah miss u too babe, nanti I pi JJCM dkt umah u untuk melepaskan rindu ahakkkkzz ;)

Anie said...

Somuffins,

I dah kembali sihat dan kuat berkat minum milo....hahahaz

Jomlah aper lagi, marilah kita ronggeng sampai pagi!!! :D

Unknown said...

hahaha.. kena badi drama korea rupanya.. dah lama tak buat kerja tu :p

betullah anie.. old age is catching up.. i kalau tak cukup tidur nowadays definitely kena selsema.. like now :(

btw, cerita tu happy ending tak? hahaha.. ada angan2 utk marathoning korean dorama lg :p

Anie said...

Plain-June,

Waaahhhh congrats u menang spatula yg tersangat mahal!! Wweeeiii bestnya hehehez ;)

Biasalah citer sedih2 gini, cfm happy ending ahakkz. I prefer tgk marathon daripada tunggu citernya kluar weekly lambat arh. Tulah jadilah zombie sbb tak cukup tido. Tapi skarang dah ok lah :)

Anonymous said...

mcm best jer citer korea ni!

Anie said...

Fireflies,

Tenkiu sudi singgah my blog ;) citer ni mmg best, tapi sediakan 2 ke 3, 5 skali arh kotak tissue sblum u tgk hehehez

ma'chiks said...

salam, salute betul kat u Anie.hope I can join the club tapi I jenis cam budak yang tak boleh fokus or pay attention in class ggitu..

Anonymous said...

weee~ saying hi to sleeping beauty. this korean drama post caught my eye, :)

heard of the drama "secret garden" probably the hotcakes at korea, everyone is discussing abt it when it's aired.

http://www.mysoju.com/secret-garden/

im hooked on the reality show of we got married (where 2 idols got 'married' & live together)- adam couple, i would like to recommend to you. i cried when the 'marriage' ended. lolz

http://ithetimes.wordpress.com/adam_couple

zhu

Anie said...

Salam Ma'chiks,

Tgk citer korea ni tak payah pay attention. Mula2 mmg boring arh dah gitu mcm berhantu buat kita nak tgk jln cerita selanjutnya ahakkkzz :D

Anie said...

Hello to u too prince charming *ehem* *ehem* :D

I watched Got Married but only KHJ's couple and that 'Ant' couple...hehehez and I cried also when they separated boohhoooo. I was already planning to watch Secret Garden next...weeeeiiii. I hope I wont get hooked to it...need to watch it episode by episode, not a marathon :D :D